برنامه ای در سی شارپ که در صفحه کنسول یک متن ساده را چاپ می کند.
(بیشتر…)
گرفتن یک رشته با فاصله از ورودی و ذخیره در آرایه ی کاراکتری با تابع gets در سی و سی پلاس پلاس
برنامه ای در سی و سی پلاس پلاس که یک رشته که در آن کاراکتر فاصله هم وجود دارد را دریافت، و در یک آرایه ی کاراکتری ذخیره کند و در نهایت رشته را چاپ کند.
الگوی تصویری در سی و سی پلاس پلاس و جاوا و ویژوال بیسیک
تابعی در سی و سی پلاس پلاس و جاوا و ویژوال بیسیک که بر حسب تعداد ردیف الگوی زیر را چاپ کند.
مثلا برای ورودی ۲ الگو به صورت زیر چاپ می شود.
* * *** ***
برای ورودی ۳ الگو به صورت زیر چاپ می شود.
* * *** *** ***** *****
یک نمونه کلاس کامل در جاوا
نمونه کلاسی که از به غیر از ویژگی های وراثت در جاوا از تمامی قابلیت های شی گرایی استاندارد جاوا استفاده کند.
– دو فیلد، متغیر عددی و متغیر رشته ای
– سازنده ی کامل و پیشفرض و کپی
– متدهای set و get برای هر دو فیلد برای حفظ قوانین کپسول سازی و چک کردن مقادیر مجاز برای ذخیره کردن در دو فیلد
– متد clone برای برگرداندن یک کپی از شی جاری
– متد equals برای مقایسه کردن شی جاری با یک شی همنوع دیگر
– متد toString برای چاپ کردن مقادیر تمام فیلدها
در نهایت هم یک کلاس Demo برای آزمایش تمام قابلیت های کلاس وجود دارد.
تابع فاکتوریل در سی
تابعی در زبان سی که فاکتوریل عددی که به عنوان آرگومان گرفته است را برگرداند.
فاکتوریل عدد صحیح x ، برابر ضرب اعداد صحیح یک تا x است. (توجه کنید که فاکتوریل صفر، عدد یک تعریف شده است.)
جستجوی یک عدد در آرایه در سی پلاس پلاس
تابعی در سیپلاسپلاس که یک عدد int را در آرایه ای از نوع int جستجو کند و در صورت پیدا کردن آن اندیس آن (شماره ی آن عضو در آرایه) را برگرداند.
در صورتی که عضو مشخص شده پیدا نشد تابع عدد -۱ را بر می گرداند.
این تابع چهار پارامتر دارد.
۱- خود آرایه
۲- اندازه ی آرایه
۳- عددی که می خواهیم جستجو شود.
۴- اندیس شروع (جستجو از چه اندیسی شروع شود)
در نهایت تابع main هم برای آزمایش این تابع نوشتیم.
پیدا کردن n امین عدد فیبوناچی در سی پلاس پلاس
برنامه ای که عدد n را از ورودی دریافت کند و سپس n امین جمله از دنباله ی فیبوناچی را محاسبه و چاپ کند.
نمونه کلاس آژانس تلفنی در جاوا
در این سورس کد شما ابتدا کلاس Person را برای مدل کردن اشخاص پیاده می کنید. سپس، کلاس Car را برای پیاده کردن ماشینهایی که در آژانس کار می کنند پیاده می کنید. در نهایت کلاس Agency را پیاده و بطور مناسب تست می کنید.
• کلاس Person شامل اسم، شماره ی ملی، جنسیت، سن و شماره ی گواهینامهی رانندگی است.
• کلاس Car دارای اسم، سال ساخت، تعداد سرنشین و راننده است.
• کلاس Agency شامل مدیر آژانس، شماره ی تماس، آدرس و تعدادی ماشین است.
• متدهای کلاسهای Person و Car مثل اجزا سازنده ی پیشفرض، کامل و کپی، متدهای set و get ، equals و متد toString را پیاده کنید.
• متدهای کلاس Agency شامل اجزاء سازنده ی کپی، پیشفرض و کامل هستند. هم چنین، متدهای equals و toString را پیاده کنید. این کلاس دارای متدهای addCar و removeCar برای اضافه کردن ماشینهای جدید و حذف ماشینهای قبلی هستند.
• در کلاس تست، ابتدا نه نفر ایجاد کنید. سپس، دو آژانس ایجاد کنید و به هر کدام به ترتیب سه و چهار ماشین اضافه کنید. از نه نفر ایجاد شده دو نفر به عنوان مدیر آژانسها و هفت نفر به عنوان رانندهی ماشینها استفاده می شوند. سپس متدهای toString و equals را تست کنید. سپس، از آژانس دوم یک کپی ایجاد کنید و با استفاده از آن صحت عملکرد متد equals را هنگام مقایسه ی آژانس کپی و آژانس کپی شده استفاده کنید.
(تست کلاس بر عهدهی شما)
جابجا کردن مقدار دو متغیر بدون متغیر کمکی در سی
برنامه ای که مقدار دو متغیر را بدون متغیر کمکی جابجا کند.
تابعی برای به دست آوردن نام روز هفته در سی
تابعی به زبان سی که شماره ی روز هفته را از آرگومان بگیرد و نام روز هفته را برگرداند. مثلا عدد یک، رشته ی saturday را بر میگرداند.
(بیشتر…)