کشف بزرگی که صنعت گوشی های هوشمند را متحول می کند

پژوهشگران دانشگاه هاروارد به یک کشف بزرگ رسیده اند که پیامدهای مهمی برای صنعت اُپتیک دارد.

یک کشف شگفت انگیز توسط پژوهشگران دانشگاه هاروارد پیامدهای مهمی برای آینده فناوری دوربین گوشی های همراه در بر خواهد داشت و شاید حتی در لنزهای تماسی و میکروسکوپ ها هم تاثیرگذار باشد.

دانشمندان یک لنز مسطح از جنس سفید کننده رنگ تولید کرده اند که فقط ۲ میلی متر قطر دارد و می تواند اشیاء در مقیاس نانو را بزرگنمایی کند، به طوری که طبق گفته دانشگاه هاروارد می تواند به یک تغییر بنیادین در صنعت اُپتیک منجر شود و بر هر چیز از گوشی همراه شما گرفته تا لنزهای تماسی تاثیرگذار باشد.
برخلاف دیسک های منحنی شیشه ای به کار رفته در دوربین ها و دوربین های دوچشمی امروزی، این فناوری از لایه نازکی از کوارتز شفاف دارای پایه های ریز و میکروسکوپی چند ده نانومتری استفاده می کند. این پایه ها نور را در هنگام عبور از بین این لایه تقسیم می کنند.
این ” متا لنزهای” شگفت انگیز انحراف های شیشه های اپتیک استاندارد را ندارند و کیفیت تصاویر را به قدری بهبود می بخشند که نوید بخش یک تغییر اساسی در تولید محصولات اپتیکی است. همچنین این لنزها را می توان در همان کارخانه های تولید کننده تراشه های کامپیوتری تولید کرد که باعث پایین آمدن هزینه ها از طریق تولید انبوه خواهد شد.
این لنزها در تولید انبوه دوربین های گوشی های همراه کاربرد دارند. همچنین می توانند در هدست های واقعیت مجازی، لنزهای تماسی و میکروسکوپ ها مورد استفاده قرار گیرند.
به گفته فدریکو کاپاسو و رابرت ال والاس پروفسور فیزیک کاربردی و وینتون های محقق ارشد در مهندسی برق و نویسنده ارشد این مقاله، ” این فناوری به طور بالقوه انقلابی است، زیرا در طیف مرئی عمل می کند، این بدین معناست که آن قابلیت جایگزینی لنزهای انواع دستگاه ها از میکروسکوپ ها گرفته تا دوربین ها، صفحه های نمایش و گوشی های همراه را دارد. در آینده نزدیک، متا لنزها در مقیاس وسیع و با کسری از هزینه های لنزهای سنتی تولید خواهند شد، از طریق کارخانه های شیشه گری که میکرو پردازنده ها و تراشه های حافظه را به صورت انبوه تولید می کنند. ”

کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :