پنج نشانه هشدار دهنده در مورد پایان عمر هارد

در دنیای کامپیوتر، حافظه‌های SSD و HDD بهترین ابزار ذخیره سازی هستند. با توجه به سرعت بالای خواندن و نوشتن حافظه‌های SSD، توصیه می‌شود به جای استفاده از انواع قدیمی‌تر HHD از آن‌ها استفاده شود. اما نشانه های پایان عمر هاردها کدام اند؟

ممکن است این هاردها پس از گذشت مدت زمانی دچار مشکل شوند و به پایان عمر مفید خود نزدیک می‌شوند. اما چگونه می‌توان فهمید که هارد ما دیگر قابل اعتماد نیست و باید هارد دیگری را جایگزین آن کنیم؟ در این مطلب قصد داریم شما را با پنج نشانه هشدار دهنده در مورد پایان عمر هارد آشنا کنیم. اما اجازه دهید در ابتدا علت آسیب‌های مطرح شده در این مطلب را توضیح دهیم. همه حافظه‌های SSD از یک منبع تغذیه استفاده می‌کنند و ایجاد نوسان در جریان برق موجب می‌شود بسیاری از فایل‌های موجود در هارد دچار مشکل شوند. نوسانات برق باعث نمی‌شود هارد غیر قابل استفاده شود، اما ممکن است  نتواند فایل‌های خاصی را بخواند. همانطور که قطعات داخلی هارد‌ها گاهی اوقات آسیب می‌بینند، برخی از عوامل خارجی نیز در آسیب زدن به هاردها دخیل هستند. اکنون می‌خواهیم نشانه‌های ناشی از آسیب هاردها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بد بلاک

همه افرادی که با خطاهای مربوط به هارد دیسک آشنایی دارند، ممکن است با خطاهای مرتبط با بد بلاک شدن هارد مواجه شده باشند. هنگامی که از هارد دیسک خود استفاده می‌کنید و متوجه می‌شوید که هیچ فایلی را نمی‌تواند بنویسد یا بخواند، هارد شما دچار مشکل بد بلاک شده است. از دیگر نشانه‌های بد بلاک شدن زمان بسیار طولانی بارگزاری فایل‌ها در هنگام جستجوی آن‌ها است.

۲

عدم توانایی هارد در خواندن و نوشتن فایل‌ها

هنگامی که می‌خواهید فایل‌های خود را در هارد خود کپی کنید ناگهان با پیام “cannot be read/written” مواجه می‌شوید. در صورتی که با این پیام مواجه شدید باید به فکر خرید یک هارد جدید باشید.

۳

راه اندازی نشدن سیستم

این موضوع می‌تواند برای هر کاربر کامپیوتری وحشتناک باشد. هنگامی که لپ تاپ خود را روشن می‌کنید با پیام “the proper files cannot be found” مواجه می‌شوید. متاسفانه دلیل نمایش این پیام بد بلاک شدن حافظه‌ SSD است. خوشبختانه کاربران سیستم عامل‌های ویندوز و مک می‌توانند از ابزارهای تشخیصی سیستم عامل برای بازیابی فایل‌های آسیب دیده استفاده کنند.

۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴۴

متوقف شدن فعالیت هارد و ریست شدن سیستم

این مشکل نیز همانند مشکل قبلی است با این تفاوت که سیستم شما دائما ریست می‌شود و دوباره همان صفحه آبی رنگ نمایش داده می‌شود. این روند تا زمانی که هارد خود را تعویض نکنید در سیستم شما ادامه پیدا خواهد کرد.

هارد فقط خواندنی می‌شود.

وقتی که این مشکل برای شما پیش می‌آید، هیچ فایلی را نمی‌توانید بر روی هارد خود ذخیره کنید و هارد فقط می‌تواند فایل‌ها را بخواند.

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

ویرایش : سامینتک
منبع : کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :