نحوه انجام بازی جنجالی پوکمون گو در ایران

راه و چاه بازی پوکیمون

بعد از مدتی تأخیر، سر انجام بازی پوکمون گو مدتی است که در اختیار مردم قرار گرفته است. این بازی واقعیت افزوده چند هفته پیش رونمایی شد و طی این مدت به شکلی باورنکردنی در سراسر دنیا پخش شد و باعث شد تا مردم در خیابان‌ها به دنبال پوکمون ها بگردند تا آن‌ها را بگیرند.

نحوه شروع بازی

از اول شروع کنیم، شما به یک نرم افزار پوکمون گو (Pokemon Go) نیاز دارید که برای اندروید و iOS در ایالات متحده، استرالیا و نیوزلند قابل دسترسی است. اگر شما در این نواحی زندگی نمی‌کنید، نگران نباشید چون شرکت نینانتیک (Ninantic) سازنده این بازی در حال گسترش دادن دسترسی آن به سایر کشورهاست.

به محض آن که وارد بازی شدید، یک معرفی کوتاه از سوی پروفسور ویلو (Professor Willow) رؤیا پرداز دریافت می‌کنید. پروفسور ویلو بازی را معرفی کرده و شما را به مرحله انتخاب پوکمون اولیه‌تان راهنمایی و همراهی می‌کند. این پوکمون آغازی می‌تواند یک چارماندر، اسکوئیرتل و یا بالباسور باشد که با تمامی قوانین پوکمون آشنا است.

پس از این مراحل، بازی شما را تقریبا تنها می‌گذارد به جز یک قسمت کوچک به عنوان راهنما که بیشتر آیکون‌های روی نقشه اصلی را توضیح می‌دهد. اما سه قسمت اصلی بازی پوکمون گو عبارت هستند از : گرفتن پوکمون، سر زدن به ایستگاه‌های پوکمون و رقابت‌های باشگاهی.

گرفتن پوکمون:

گرفتن پوکمون‌ها تقریباً مشابه همان چیزی است که انتظارش را دارید. فقط کافی است تا به سادگی در اطراف قدم بزنید در حالی که نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراهتان روشن و باز است. به محض آن که یک پوکمون در نزدیکی پیدا شود، این نرم افزار به شما اطلاع می‌دهد. وقتی موقعیت پوکمون بر روی نقشه بازی به نمایش در آمد، بر روی موقعیت آن ضربه بزنید تا به رابط گرفتن پوکمون متصل شوید. رنگ حلقه‌ای که اطراف پوکمون را در بر گرفته است، شما راهنمایی می‌کند که گرفتن پوکمون چقدر آسان یا سخت است. رنگ سبز نشان دهنده این است که گرفتن این پوکمون بسیار راحت است. رنگ زرد شانس متوسط شما را نشان می‌دهد و اگر این حلقه قرمز رنگ باشد، یعنی گرفتن این پوکمون کار سختی است.

پوکمون ها در سطوح قدرت جنگی (CP=Combat Power) متفاوتی پیدا می‌شوند که کم و بیش مشخص می‌کنند که پوکمون مورد نظر تا چه اندازه قدرتمند است. برای بالا بردن CP پوکمون به دو منبع نیاز دارید: منبع اول، “غبار ستاره‌ای” (stardust) که یک آیتم عمومی است و با گرفتن  هر یک پوکمون بیشتر می‌توانید آن را به دست آورید. دومی “آب‌نبات ویژه پوکمون” است که از این راه به دست می‌آید که یک نسخه از پوکمونی که می‌خواهید سطحش را بالا ببرید، گرفته باشید. برای مثال، برای بالا بردن CP یک زوبات، به غبار ستاره‌ای و آب‌نبات زوبات نیاز دارید. به روش مشابه، برای باز کردن پوکمون مورد نظرتان، باید آب‌نبات‌های بیشتری را از آن نوع پوکمون استفاده کنید. با این کار CP آن پوکمون را به مقدار زیادی افزایش خواهید داد. هرچه سطح شخصیت مورد استفاده شما بالاتر برود، شما با پوکمون هایی با قدرت‌های بالاتر روبرو می‌شوید و از طرفی ،قادر خواهید بود که سطح CP پوکمون خود را بالاتر ببرید.

هر چه در منطقه‌ای جلوتر بروید و حرکت کنید ،ممکن است تعداد پوکمون هایی که پیدا می‌کنید، بیشتر یا کمتر شود. پوکمون های متنوعی در مکان‌های مختلف پیدا می‌شوند. بنابراین در حالی که برای مثال یک منطقه پر از زوبات ها شده است، اگر به منطقه‌ای دیگر بروید، ممکن است که تعداد این زوبات ها در آن جا کم شود و یا نوع پوکمون های آن منطقه فرق داشته باشند.

ایستگاه‌های پوکمون چه چیزهایی هستند؟

ایستگاه‌های پوکمون در واقع نشانه‌های موقعیتی بسیار مهم هستند که بر روی نقشه به شکلی واضح نشانه گذاری شده‌اند که اغلب به صورت موقعیت‌های محلی هستند. بازدید از ایستگاه‌های پوکمون، ابتدایی‌ترین راه گرفتن پوکمون ها محسوب می‌شود. وقتی به اندازه کافی به ایستگاه‌های پوکمون نزدیک شدید تا بتوانید آن را فعال کنید، آیکون نقشه به شکل یک نماد توپ پوکمونی در حال چرخش در خواهد آمد. اگر بر روی این توپ پوکمونی در حال چرخش ضربه بزنید، می‌توانید آیتم‌هایی را مانند توپ‌های پوکمون، شربت، جان تازه و یا تخم مرغ پیدا کنید. این تخم مرغ ها ممکن است با راه رفتن شما به جوجه تبدیل شوند و از تخم بیرون بیایند.

همچنین می‌توانید قسمت کشیدن نقشه فریب و گول زدن پوکمون ها را در موقعیت ایستگاه پوکمون نیز فعال کنید. این گزینه به صورت یک حجم عظیمی از قلب بر روی نقشه مشخص است که نشان می‌دهد که احتمال ظاهر شدن یک پوکمون در آن منطقه خیلی زیاد است. با این وجود بعضی از آیتم‌ها فقط با پرداختن سکه‌های پوکمون قابل خریداری هستند. این سکه‌های پوکمون را می‌توانید با انجام مبارزات باشگاهی و یا خریدهای داخل نرم افزاری (in-app purchases) به دست آورید.

compressed-tn6e

چگونه شخصیت بازی پوکمون خودتان را ارتقا دهید؟

شما از طریق هر حرکت و فعالیتی که در بازی انجام می‌دهید، مانند گرفتن پوکمون، انجام مبارزه در باشگاه، بازدید به ایستگاه پوکمون، تجربه شخصیت بازی‌تان را افزایش بدهید که منجر به بالا رفتن سطح پوکمون تان می‌شود. به علاوه، وقتی به مرحله ۵ برسید، این اجازه و فرصت به شما داده می‌شود تا از بین سه انجمن موجود که از طریق رنگ‌هایشان از هم قابل تشخیص شده‌اند، یکی را انتخاب کنید:رنگ قرمز مربوط به تیم شجاعت است. رنگ زرد تیم هوش را شامل می‌شود و آبی رنک تیم اسرار است. همچنین در این مرحله شانسش مبارزه با سایر کارآموزان در باشگاه را به دست می‌آورید.

باشگاه‌ها دقیقا چه هستند؟

انجام مبارزات در باشگاه‌ها، XP پوکمون آن را نیز بالا می‌برد. باشگاه‌ها موقعیت‌های درون بازی هستند که عموماً با مناطق واقعی در دنیای بیرون در ارتباط هستند. مانند بناهای “فواره پارک برایانات” یا “میدان تایمز” یعنی دقیقه همان ‌جایی که می‌توانید با سایر کارآموزها مبارزه کنید.

اگر یک  باشگاه توسط انجمن شما گرفته شده باشد، شما قادر خواهید بود که یک پوکمون را انتخاب کرده و با آن علیه سایر اعضای انجمنتان، مبارزه کردن را تمرین کنید و آموزش دهید. با این کار تعداد نقاط نفوذی مرتبط با باشگاه را افزایش می‌دهید. هرچه میزان این نقاط نفوذی بیشتر باشد، تعداد پوکمون های بیشتری ممکن است در آن باشگاه قرار بگیرند و ظاهر شوند. نتیجه نهایی این اتفاق این است که میزان جوایز غبار ستاره‌ای و سکه‌های پوکمونی که هر روز می توانید به چنگ /آورید افزایش پیدا می‌کند.

اگر یک فضای باز در باشگاه وجود دارد، می‌توانید یکی از پوکمون هایتان را بدهید تا این فضای باز را ببندید و سنگر را حفظ کنید. باشگاه‌ها توسط یکی از دو انجمن نگهداری و بر پا نگه داشته می شوند. با این حال، باید برای به دست آوردن آن‌ها مبارزه کرد. اگر شما و اعضای هم‌گروهی‌تان با پوکمون قرار گرفته در آن جا مبارزه کنید و او را شکست دهید، موفق خواهید شد که نقاط نفوذی باشگاه را کاهش دادهِ و به مرور زمان آن را به یک سطح خنثی برسانید. در این زمان انجمن شما می‌تواند ادعا کند و شکایت کند و یک پوکمون می‌تواند آنجا رها شود تا با اعضای مبارز جدید مبارزه کند. همچنین جنگیدن در باشگاه‌ها، به تجربه پوکمون شما اضافه کرده و CP و HP آن را افزایش می‌دهد.

چطور مبارزه کنید؟

مبارزه در پوکمون گو، تا حدی مشابه ساده  شده نسخه کلاسیک بازی   “Game Boy” است. پوکمون یک به یک مبارزه می‌کند و می‌تواند یکی از دو حمله موجود را مورد استفاده قرار دهد: یا بر روی پوکمون دشمن ضربه بزند (tap)، تا یک حمله با آسیب رسانی کم و سبک را وارد کرده باشد، و یا بر روی آن ضربه زده و انگشتش را روی آن نگه دارد (tap-and-holding)، تا با پر شدن نوار مخصوص، یک حمله ویژه را رها سازی کند.

به علاوه، می توانید حرکت دادن پوکمونتان به چپ و راست از ضربات و حمله های پوکمون دشمن جای خالی بدهید. مبارزه‌ها تا جایی که یکی از پوکمون ها غش کند ادامه پیدا می‌کنند. و البته که قوانین استاندارد نوع آسیب رسانی پوکمون ها هم در این زمینه مؤثر هستند: به عنوان مثال، پوکمون آب بر پوکمون آتش برتری دارد. پوکمون آتش بر روی پوکمون علف مؤثرتر است و … . پوکمون ها می‌توانند شفا داده شوند و یا احیا شوند. برای این کار کافی است تا از شربت‌ها (potion) و احیاکننده‌ها (revive) استفاده کنید.  این آیتم‌ها را می‌توانید با بازدید از ایستگاه‌های پوکمون به دست بیاورید.

آیتم‌های متنوع بازی کدام ها هستند و چگونه می‌توان آن‌ها را به دست آورد؟

  • توپ پوکمونی یا پوک بال، توپ برگ و توپ اولترا: توپ‌های پوکمونی برای گرفتن پوکمون ها از ابزار حیاتی هستند. توپ‌های بزرگ در مرحله ۱۲ آزاد می شوند و برای گرفتن پوکمون ها ابزار بهتری هستند. با این حال، توپ‌های اولترا (یا فرا توپ‌ها)، که در مرحله ۲۰ در دسترس شما قرار خواهند گرفت، برای پوکمون هایی با سطوح بالاتر حتی بیشتر از توپ های بزرگ کارآمد هستند. تمام این توپ‌ها در ایستگاه‌های پوکمونی قابل دسترسی خواهند بود، اما فقط زمانی که به مرحله مورد نظر ارتقا سطح پیدا کرده باشید.  البته توپ‌های پوکمونی عادی را می‌توانید با خرج کردن سکه‌های پوکمونی معمول از فروشگاه بازی خریداری کنید.
  • شربت/ سوپر شربت/ و شربت هایپر : شربت‌ها در طول مبارزه، توانایی شفا یافتن و درمان شدن را به پوکمون شما  می‌دهند و احتمالاً می‌توانید ترتیب اثرگذاری آن ها را خودتان حدس بزنید : سوپر شربت از شربت قوی تر است و هایپر شربت از هر دوی آن ها قدرت درمانی بیشتری دارد.
  • احیاکننده‌ها: پوکمونی را که طی مبارزه غش کرده است، دوباره احیا می‌کنند.
  • تخم مرغ خوش شانسی: این آیتم می‌تواند تجربه‌ای را که کسب کرده‌اید، دو برابر کند. توجه کنید که تأثیر آن فقط تا نیم ساعت پس از استفاده تأثیر گذار است و بعد از نیم ساعت، تجربه شما به صورت عادی محاسبه شده و افزایش می یابد. این آیتم را نیز می توانید در ایستگاه‌های پوکمونی پیدا کنید و یا این که با خرج کردن سکه‌های پوکمونی تان از فروشگاه خریداری کنید.
  • تمشک‌ها (razz berries): یک آیتم با مرحله بالا که اولین بار در مرحله  ۸ آزاد می‌شود. این تمشک‌ها می‌توانند بر روی پوکمونی که سطحش از شما بالاتر است، مورد استفاده قرار گیرند. با این کار از فرار کردن آن ا جلوگیری می‌کنید. وقتی به مرحله‌ای رسیدید که بتوانید آن‌ها را آزاد کنید، می‌توانید در ایستگاه‌های پوکمونی پیدایشان کنید.
  • دستگاه جوجه کشی: همان طور که از نامشان پیداست، دستگاه های جوجه کشی برای این به کار می‌روند که جوجه را از تخم در آورید. پوکمون هایی که با این روش می‌سازید می‌توانند از انواع مختلفی باشند. شما فقط یک دستگاه جوجه کشی رایگان دریافت می‌کنید که البته تعداد استفاده از آن بی نهایت و نا محدود است. هرچند که تعداد سه دستگاه جوجه کشی را هم می‌توانید در ایستگاه های پوکمونی پیدا کنید یا با دادن سکه‌های پوکمونی در فروشگاه خریداری کنید. تخم مرغ ها پس از این که در دستگاه جوجه کشی قرار گرفتند، بعد از این که تعداد قدم های مشخص شده‌ای را طی کردید از تخم درمی‌آیند. این مدت زمان قدم زدن بستگی به نوع خاص تخم مرغ دارد (که بین دو تا پنج کیلومتر متفاوت است).
  • نقشه فریب (Lure Module) : یک آیتم بازمان موقت که می‌توانید آن را بر روی ایستگاه پوکمونی استفاده کنید. با این کار شانس خود را برای رویارویی با پوکمون های وحشی در آن ایستگاه، برای خودتان و تمام افرادی که نزدیک آن ایستگاه هستند افزایش می دهید. این آیتم نیز می تواند هم در ایستگاه‌های پوکمونی جلوی چشمتان سبز شود و هم از طریق فروشگاه خریداری شود.
  • تهییج (incense): یک آیتم با مدت زمان موقت که احتمال رمزگذاری شدن پوکمون ها یوحشی را برای کاربری که از این آیتم استفاده کرده است، افزایش می‌دهد. تأثیر این آیتم تنها تا نیم ساعت بعد از استفاده از آن قابل استفاده است. این آیتم را نیز می‌توانید از ایستگاه‌های پوکمونی یا در فروشگاه پیدا کنید.

راه و چاه ها:

  • یک باتری اکسترنال بخرید! بازی پوکمون گو می‌تواند به راحتی باتری گوشی همرهتان را خالی کند چرا که نیاز دارید تا همیشه و به طور مداوم این نرم افزار را در حالت اجرا نگه دارید.
  • هیچ مرکز پوکمونی در بازی پوکمون گو وجود ندارد. بنابر این تنها راه درمان کردن پوکمونی که آسیب دیده و یا غش کرده است ،استفاده از شربت و یا احیا کننده است.
  • منتظر بمانید تا پوکمون بیرون بیاید تا زمانی که به مرحله ۱۰ برسید. میزان افزایش  CP که از تکامل پوکمون تان دریافت می کنید، بستگی مستقیم دارد با سطح شخصیت بازی تان. هرچه سطح این شخصیت بالاتر برود، CP شما نیز افزایش می‌یابد.
  • اگر بخواهید می‌توانید برای آن که تخم مرغ های پوکمونتان زودتر بشکنند و پوکمون را آزاد کنند، از دوچرخه استفاده کنید که این نکته یکی از قسمت‌های جالب و با مزه این بازی است.
  • وقتی پوکمون را بیرون می‌کشید، مطمئن شوید که آب رسانی به آن را به درستی انجام می‌دهید.
  • فراموش نکنید که رابط میانجی واقعیت افزوده را خاموش کنید. خیلی جالب است که پوکمون را بتوانید به طور واقعی در دنیای واقعی ببینی. با این حال دوربین تان در این حالت باتری بیشتری مصرف می‌کند و حرکت مداوم نیز باعث می‌شود که گرفتن پوکمون سخت‌تر شود.
  • باهوش باشید و  اطمینان حاصل کنید که همیشه از محیط و آدم‌های اطرافتان کاملاً آگاهی داشته باشید.
  • بازی پوکمون گو در بستر داده‌های نقشه گوگل طراحی شده است. پس حتماً سعی کنید که این نقشه‌ها را مستقیماً از گوگل دانلود کنید. این کار کمک می‌کند تا مصرف باتری و داده شما کاهش یابد.

حال به نحوه این بازی در ایران می پردازیم :

در اولین حرکت، باید IP خود را با استفاده از هر ابزاری که خودتان دوست دارید، به یکی از کشورهای ایالات متحده یا استرالیا تغییر دهید. حالا باید بازی را از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود کنید.

پس از دانلود بازی، بازی باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر قبلا کنسول نینتندو داشته و پوکمون بازی می‌کرده‌اید، با همان اطلاعات Pokémon Club در بازی وارد شوید، اگر نه، می‌توانید از حساب کاربری گوگل خود استفاده کنید.

اگر پس از وارد کردن اطلاعات‌تان، با خطای “سرورهای‌مان مشکل دارند؛ خواهشا بعدا برگردید” مواجه شدید، مشکل از اینترنت شما نیست و به شلوغی سرورهای بازی باز می‌گردد. با این حال، اگر روی صفحه‌ی لودینگ بازی به مشکل اتصال برخورد کردید، نگاهی به وضعیت ایتنرنت‌تان بیندازید. در نظر داشته باشید که در حال حاضر و حداقل تا زمانی که بازی در آسیا و اروپا هم عرضه شود، باید IP خودتان را به هنگام بازی کردن هم عوض کنید.

پس از اینکه بازی را شروع کردید، اگر می‌خواهید به عنوان اولین پوکمون خود، «پیکاچو» را بگیرید، سری به مطلب کامل ما درباره‌ی Pokémon GO بزنید. در مطلب‌مان تمام و کمال از مکانیک‌های بازی و قابلیت‌های مختلف آن صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم آن را کاملا بخوانید.

بد نیست چند موضوع را هم در نظر داشته باشید. بهتر است که بازی را خارج از خانه آغاز کنید؛ چون پس از پیدا کردن اولین پوکمون، مطمئنا دل‌تان می‌خواهد به بازی کردن ادامه دهید و برای بازی کردن، باید راه بروید. بازی در اولین اجرای‌اش، از شما اجازه‌های مختلفی می‌خواهد. این اجازه‌ها، شامل دوربین، حافظه و مکان می‌شوند؛ با همه‌ی آن‌ها موافقت کنید.

به غیر از فروشگاه گوگل‌پلی، امکان دانلود فایل APK بازی هم وجود دارد. با این حال اگر فایل APK را دانلود کردید، مطمئن شوید که بازی فقط از شما چهار اجازه را درخواست کند؛ چون محبوبیت بالای بازی کاری کرده است تا فایل‌های APK هک شده‌ی زیادی در اینترنت پیدا شوند.

ویرایش : سامینتک
منبع : کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :