ساخت یک API جدید برای اتصال مستقیم دستگاه‌های USB به اینترنت

دو مهندس گوگل، یک API جدید را با نام WebUSB به انجمن مراکز رشد شبکه جهانی وب (W3C WICG) معرفی کرده‌اند که اجازه می‌دهد دستگاه‌های USB به صورت ایمن به وب متصل بشوند.

این API برای حافظه‌های فلش، ساخته نشده، بلکه سایر لوازم جانبی مانند صفحه‌کلید یا دیگر گجت‌های اینترنت اشیاء را هدف گرفته است. در واقع کاربرد این API نه برای انتقال بهتر و سریع‌تر فایل‌های کامپیوتری بلکه برای اتصال ایمن سخت‌افزارها به وب بدون نیاز به یک پلتفرم اختصاصی است.

سازندگان سخت‌افزار API از این پس قادر خواهند بود که SDKهای جاوا اسکریپت چندسکویی (Cross-Platform) بسازند. این برای وب بسیار سودمند است چرا که دیگر نیازی نیست پس از رایج شدن استفاده از یک دستگاه جدید، منتظر ارائه API مخصوص به آن توسط مرورگرها باشیم و سخت‌افزارهای جدید را می‌توان از همان روز اول برای وب طراحی کرد.

این مهندسان، بخش امنیت را نیز ارتقا داده‌اند. یک دستگاه USB و یک کامپیوتر، به صورت پیش فرض به هم اعتماد می‌کنند تا انتقال داده‌های کاربر به صورت ایمن انجام شود. برای افزایش ضریب اطمینان، این مهندسان، نوعی از “اشتراک گذاری منابع چند مبدا (CORS)” را ابداع کرده‌اند که صفحات وب را از درخواست داده از هر چیزی به جز صفحه‌ای که کاربر در حال مشاهده آن است، منع می‌کند.

این بدان معنی است که یک صفحه وب نمی‌تواند با استفاده از یک دستگاه USB به کامپیوتر شما یا فایل‌های درون آن، دسترسی پیدا کند.

خوشبختانه این API با دستگاه‌های قدیمی نیز سازگار است و این احتمالا به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که جان تازه‌ای به لوازم جانبی کهنه خود ببخشند.

ویرایش: سامینتک
منبع: thenextweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :