موفقیت در برنامه نویسی ۴

در قسمت اول و دوم و سوم این موضوع در مورد ارتباط ریاضیات و زبان انگلیسی و برنامه نویسی صحبت شد. آخرین قسمت این موضوع در مورد روش موفق شدن در برنامه نویسی به طور مستقیم است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

هیچ عاملی در موفقیت در برنامه نویسی به اندازه ی مهارت داشتن در خود کامپیوتر تاثیرگذار نیست. یعنی یک برنامه نویس نرم افزار موفق لزوما باید یک کاربر حرفه ای کامپیوتر باشد. آیا این به این منظور است که باید با نرم افزارهای زیادی کار کرده باشیم؟ اصلا چطور باید کاربر حرفه ای کامپیوتر شویم؟ کتاب یا مدرک خاصی لازم است؟
خیر، کار کردن با نرم افزارهای زیاد الزامی ندارد ولی باید با همه نوع نرم افزاری کار کرده باشید. مثلا در ابتدا خود ویندوز و بعد  واژه پرداز و ارائه مطلب و صفحه گسترده و ویرایشگر تصاویر و تبدیل کننده ی فایل ها و از این قبیل نرم افزارها…
معمولا مجموعه ی آفیس مایکروسافت و xilisoft converter و ms paint و فتوشاپ و … پیشنهاد می شود.
یک نکته ای که در این جا وجود دارد این است که از دستکاری کردن در قسمت های مختلف نرم افزارها نترسید. همه ی دکمه ها و گزینه ها را امتحان کنید. هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. حتی اگر مشکلی پیش آمد با نصب دوباره ی نرم افزار یا نهایتش ویندوز مشکل برطرف می شود. اصلا کار مشکلی نیست. به تدریج متوجه می‌شوید مثلا دکمه ی کپی در بیش‌تر نرم افزار ها در منوی edit قرار دارد و کار آن کپی کردن است، حالا چه کپی کردن یک متن، یا یک فایل، یا حتی یک شی سه بعدی در بازی سازها… یا مثلا دکمه ی about در بیش تر نرم افزارها در انتهای منوی help که معمولا آخرین منو است قرار دارد و کار آن دادن اطلاعاتی در مورد نام و شرکت و نسخه ی نرم افزار مورد نظر است.
در انتها ذهن شما با کامپیوتر سازگار و هماهنگ تر می شود.
حالا الگوریتم ها را راحت تر درک می کنید. الگوریتم مفهوم جدیدی نیست، صرفا نوشتن روش حل مسئله روی یک کاغذ همان الگوریتم است که تقریبا همه می توانند این کار را انجام دهند. اما حالا شما به راحتی می توانید این الگوریتم را به زبان برنامه نویسی کامپیوتر بنویسید.

نویسنده: مرجان طباطبایی
منبع: پیش‌نویسی از سینا مرادی – سامینتک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :