تاریخچه ی سامینتک

هسته‌ی اولیه‌ی این گروه زمانی ایجاد شد که سینا مرادی، برای اولین بار با برنامه نویسی کامپیوتر آشنا شد. آن هم برنامه نویسی قدرت‌مند دلفی که توانایی بسیار بالایی در ساخت سریع نرم افزارهای ویندوز دارد. در آن زمان نرم افزارهای کوچکی که در دلفی ساخته می‌شدند به صورت جزئی طراحی شده بودند. اما…

به مرور زمان نیاز به حضور افراد دیگر برای برنامه نویسی و … احساس شد و با پیوستن امیرمحسن کسایی در این فعالیت های کامپیوتری پایه های یک گروه بزرگ‌تر ایجاد شد. هسته ی اصلی این گروه تقریبا از سال ۲۰۰۶ و با نام Powercrash ایجاد شده بود ولی در سال ۲۰۱۳ به سامینتک تغییر نام پیدا کرد و سایت این گروه هم، همان زمان راه اندازی شد.
از جمله هدف‌های این سایت هم این بود که ابتدا اعضای خود را به عنوان برنامه نویس ایرانی – جهانی (بین الملل) معرفی کند.
پس بلافاصله بعد از راه اندازی شدن سایت، نرم افزارهای ویندوزی که توسط سامینتک ساخته شده بودند روی سایت قرار گرفتند و با فاصله ی بسیار کمی نسخه های جدیدتر و کم عیب تر و قدرت‌مندتر نرم افزارها هم ارائه شدند. هنوز چندماه مانده به سال ۲۰۱۴، نسخه‌ی جدید و تکامل یافته ی بسیاری از نرم افزارهای سام آماده ی ارائه در سایت شدند. اما متاسفانه شرایط گروه تغییر کرد و به مدت تقریبا ده ماه سایت به طور کامل بسته شد و هرگز آن نسخه ی جدید از نرم افزارها روی سایت ارائه نشدند…
بعد از آن مدت طولانی سایت دوباره فعال شد ولی به هیچ وجه آمادگی قبل را برای ارائه نسخه ی جدید نرم افزارهایش را نداشت و فقط آپدیت های جزئی ارائه شدند و در آن دوره، سایت فقط مطالب و پست های مرتبط با کامپیوتر ارائه می‌داد نه نرم افزارهای سامینتک
اما بعد از پشت سر گذاشتن آن دوره ها چون که سامینتک وضعیت بهتری پیدا کرده بود شروع کرد به ارائه ی نرم افزارهای کاملا جدید و نوپا در دو نسخه ی ویندوز و اندروید اما باز هم شرایط به گونه ای برای اعضای سامینتک سخت شد که سایت هم از این آسیب بی‌نصیب نماند.
البته یک مشکلی که برای سامینتک به وجود آمد، از دست رفتن اطلاعات کاربرانی بود که قبلا ثبت نام کرده بودند. به همین دلیل در اعلانی که شد، از کاربران خواستیم که دوباره اطلاعات ثبت نام را وارد کنند.
اما دور چهارم حضور سامینتک در فضای جهانی اینترنت آغاز شد با این تفاوت که دیگر به هیچ وجه هیچ کدام از نرم افزارهای سامینتک در سایت ارائه نشدند و حتی برخی از کاربران هم آن‌ها را به فراموشی سپردند. به جای آن بخش‌های بسیار زیادی به سایت اضافه شدند. سامینتک شروع به ارائه ی آموزش زبان های برنامه نویسی و … کرد، بعد از مدتی هم بخش بانک سورس کد به سایت اضافه شد و … در کل با ایجاد کردن فضای داینامیک تر در سایت توانست رضایت کاربران بیش‌تری را به طرف خود جلب کند که خود موفقیت های بزرگ و کم‌نظیری برای سامینتک در پی داشت. این تغییرات نیازمند یک سرور قدرتمندتر برای سایت بود. به همین علت سامینتک با خریداری کردن یک سرور قدرتمندتر، عمل انتقال سرور را در مدت کمتر از بیست و چهار ساعت با موفقیت به پایان رساند.
از جمله تغییراتی که در سایت و قوانین سامینتک در سال ۲۰۱۵ انجام شد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- ضریب امنیت بالاتر سایت
۲- سرعت بالاتر لود شدن سایت
۳- تغییر قالب و ساختار سایت
۴- مشاهده ی تمامی آموزش های مرتبط با برنامه نویسی فقط مخصوص کاربران عضو شده در سایت
۵- تغییرات اساسی در نحوه ی ثبت نام در سایت
۶- تغییرات اساسی در فهرست و منوی سایت
۷- تغییر سرور پشتیبانی به یک سرور سریع و قدرتمندتر
و …

سامینتک هنوز هم همان سیاست ها را ادامه داده و ظاهرا خبری از ارائه نرم افزارها و بازی های شاخصی مانند RareUT Cleanup و BinaryExtension و CPP Dictionary و … حتی با حضور برنامه نویس بزرگی مانند خانم مرجان طباطبایی در گروه و سایت نیست!

اما…

3 thoughts on “تاریخچه ی سامینتک

  1. اقای سینامرادی من ازکافه مسدود شدم میخواستم عذرخواهی کنم ترخدا منو برگردونید من کافه رو خیلی دوست دارم

  2. سلام.اقای مرادی من نمیتونم کافه رو نصب کنم از یکی از دوستام ب نام کاربری روح و ریحان جدا افتادم.ترو خدا ادرس وب لاگ من رو بهش بدین.
    bahaarii1398.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :