اندروید ۵ آب نبات چوبی پرکاربردترین نسخه کنونی این سیستم عامل است

کمپانی گوگل به طور رسمی جدیدترین آمار مربوط به میزان استفاده کاربران از نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید خود را ارائه کرد. طبق این آمار اندروید ۵ پرکاربردترین نسخه کنونی این سیستم عامل محسوب می‌شود.

همانطور که می‌دانید مدت زمان کوتاهی از ارائه به روز رسانی اندروید ۶٫۰ مارشمالو می‌گذرد. این سیستم عامل هم اکنون توسط برخی از گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است. با توجه به آمار دقیق و رسمی ارائه شده از سوی گوگل هم اکنون چیزی در حدود ۲٫۳ درصد از کل دستگاه‌های هوشمند اندرویدی در سراسر دنیا از این نسخه سیستم عامل اندروید بهره‌مند هستند. بدون تردید این میزان در آینده نزدیک افزایش پیدا می‌کند و خود گوگل هم اعلام کرده که روز به روز به تعداد دستگاه‌های تجهیز شده به سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو افزوده می‌شود. طبق گزارشی که در ماه فوریه منتشر شده بود میزان استفاده از اندروید ۶٫۰ مارشمالو گوگل در حدود ۱٫۲ درصد اعلا م شده بود، بنابراین کاملا مشخص است که میزان استفاده از این سیستم عامل روند رو به رشد محسوسی را سپری می‌کند.

هم اکنون اندروید ۵ آب نبات چوبی پرکاربردترین نسخه از سیستم عامل گوگل است. آماز رسمی ارائه شده از سوی گوگل صحت این موضوع را به تایید می‌رساند. بر اساس آمار گوگل، هم اکنون چیزی در حدود ۱۹٫۲ درصد از کاربران محصولات اندرویدی دستگاه‌های خود را به سیستم عامل اندروید ۵٫۱ مجهز کرده‌اند و ۱۶٫۹ درصد از این کاربران نیز از اندروید ۵٫۰ استفاده می‌کنند. بنابراین درصد کل کاربرانی که از اندروید آب نبات چوبی استفاده می‌کنند برابر با ۳۱٫۶ درصد است.

 

۱

طبق آمازی که در ماه فوریه ارائه شده بود، تقریبا چیزی در حدود ۳۵٫۵ درصد از دستگاه‌های کاربران محصولات اندرویدی خبه سیستم عامل اندروید ۴٫۴ کیت‌کت مجهز بود، اما این میزان در آمار جدید ارائه شده به ۳۴٫۳ درصد کاهش یافته است. همچنین میزان استفاده از اندروید ۴٫۱، ۴و۲ و ۴٫۳ که با لقب لوبیای ژله‌ای یا Jelly Bean شناخته می‌شود برابر با ۲۲٫۳ درصد بوده است. این موضوع در حالیست که آمار ماه فوریه از تجهیز ۲۲٫۹ درصد محصولات اندرویدی به این سیستم عامل خبر می‌داد.

شایان ذکر است که هم اکنون چیزی در حدود ۲٫۳ درصد از محصولات اندرویدی نیز از سیستم عامل اندروید ۴٫۰ بهره می‌برد. چیزی در حدود ۲٫۷ درصد از سایر محصولات اندرویدی هم به نسخه‌های پایین‌ر سیستم عامل اندروید گوگل مجهز هستند. بنابراین همانطور که گفته شد در حال حاضر اندروید ۵ آب نبات چوبی پرکاربردترین نسخه از سیستم عامل اندروید گوگل محسوب می‌شود. اما با عرضه اندروید ۶٫۰ مارشمالو احتمالا این لقب از آن این نسخه از سیستم عامل اندروید می‌شود.

عکس صفحه اصلی و منو اندروید 5 در گوشی سامسونگ

انتظار داریم که به روز رسانی‌های مربوط به اندروید ۶٫۰ مارشمالو به زودی برای طیف گسترده‌ای از محصولات اندرویدی ارائه شود و این موضوع بدون تردید منجر به افزایش میزان استفاده از این سیستم عامل می‌شود. شاید جالب باشید اشاره‌ای به کنفرانس گوگل آی/او ۲۰۱۶ (Google I/O 2016) نیز داشته باشیم که طی ماه می برگزار می‌شود. بدون تردید در این رویداد گوگل پیش نمایش‌هایی از اندروید ۷٫۰ یا N را ارائه خواهد کرد.

ویرایش: سامینتک
منبع: Click

2 thoughts on “اندروید ۵ آب نبات چوبی پرکاربردترین نسخه کنونی این سیستم عامل است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :