در ایالات متحده آمریکا اعتبار سامسونگ از اپل بیش‌تر است

شرکتی به نام Harris Poll که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت می کند در گزارش سالانه خود با نام Reputation Quotient که روی ۱۰۰ برند «قابل رؤیت» در ایالات متحده آمریکا صورت گرفته، اعلام داشته که سامسونگ برای نخستین بار اپل را پشت سر گذاشته است.

این پژوهش با در نظر داشتن شش محور اصلی شامل مسئولیت اجتماعی، جاذبه حسی، محصولات و خدمات، چشم انداز و مدیریت، عملکرد مالی و محیط کاریانجام گرفته که سامسونگ در سه مورد از آنها بهتر از اپل عمل کرده است.

در ادامه این مطلب با سامینتک همراه باشید.

روی هم رفته می توان گفت که در افکار عمومی، سامسونگ جایگاه سوم را در لیست سال ۲۰۱۵ شرکت Harris Poll (جایگاه هفتم در سال ۲۰۱۴) دارد و این در حالی است که اپل با افتی قابل ملاحظه به جایگاه نهم (رتبه شماره ۳ در سال ۲۰۱۴) جدول سقوط کرد.

گفتنی است که مقام های اول و دوم این جدول نیز به ترتیب در اختیار Wegmans Food Markets و آمازون قرار دارد که از نظر کارشناسان صنعت نیز استحقاق قرار گرفتن در این مرتبه را دارند.

از دیگر غول های فناوری که نامشان در این لیست مشاهده می شود می توان به گوگل (جایگاه دهم)، سونی (رتبه ۱۳)، مایکروسافت (۱۵)، اینتل (۲۰) و الجی (۲۳) اشاره نمود.

در این گزارش همچنین آمده است که صاحب نظران یعنی همان کارشناسان صنعت (۵۷ درصد) و عموم جامعه (۳۶ درصد) اگر با نکته ای منفی در عملکرد یک شرکت روبرو شوند به سرعت در مقابل آن جبهه گرفته و به نوعی بایکوتش می کنند.

در واقع ۷۲ درصد از کارشناسان صنعت و ۵۳ درصد از عموم جامعه گفته اند که در قیاس با گذشته تلاش بیشتری می کنند تا در مورد شرکت هایی که نامشان را می شنوند یا به نوعی با آنها تعامل دارند اطلاعات کسب کرده و در یک کلام انتخابی هوشمندانه داشته باشند.

ویرایش: سامینتک
منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :