جهش تکنولوژی، هوش مصنوعی تعاملی

جهش تکنولوژی، هوش مصنوعی تعاملی

این روزها خبرهای شگفت‌انگیزی در مورد پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌شنویم. هوش مصنوعی ChatGPT و همچنین Google Bard یا حتی Dall-E و … مدت زیادی نیست که منتشر شدند اما وقتی خروجی کار آن‌ها را می‌بینیم بیشتر شبیه به یک تکنولوژی بیگانه هستند که از آینده به گذشته سفر کردند.

تصور اینکه زمانی که کامپیوتر با خواندن مطالب اینترنتی از مقالات علمی گرفته تا آموزش‌های فنی و حتی مباحث تخخصی برنامه‌نویسی، بتواند آن‌ها را یاد بگیرد همین الان هم برای ما شگفت‌انگیز است!

دانشمندان و برنامه‌نویسان در سراسر دنیا در حال پیشروی و شکستن موانعی هستند که سال‌ها آرزوی بشر بود، اما ما در ایران به طور پیوسته و هر روز در حال دعا که مسئولین ما را به اجبار صیانت نکنند!

ضمنا ایران توسط شرکت مالک ChatGPT یعنی OpenAI تحریم شده و احتمالا حتی آرزوی یک آزمایش ساده روی این تکنولوژی حیرت‌انگیز هم به دل ایرانی‌ها خواهد ماند. به خصوص برنامه‌نویس‌ها که حتی اگر یک روز از تکنولوژی جا بیفتند به سال‌ها زمان برای جبران این عقب‌ماندگی نیاز دارند.

OpenAI’s services are not available in your country

خدمات OpenAI در کشور شما در دسترس نیستند.

راه حل موقتی این است که با استفاده از شماره‌های موقت مجازی در ChatGPT ثبت نام کنید. البته چند نکته رو حتما دقت کنید.

  • از IP ایران استفاده نکنید. به دلیل تحریم امکان باز کردن سایت در ابران وجود ندارد. از VPN (مشروط به اینکه هنوز صیانت نشده باشد!) برای دور زدن محدودیت آن استفاده کنید.
  • از شماره مجازی ایران استفاده نکنید. به دلیل تحریم امکان ثبت‌نام با پیش‌شماره ایران وجود ندارد.
  • امکان دو ثبت نام با یک شماره وجود ندارد. به همین دلیل احتمالا بسیاری از شماره‌های مجازی رایگان موجود در اینرنت از قبل استفاده شدند و دیگر برای شما قابل استفاده نیستند. به همین دلیل مجبور به خرید شماره مجازی موقت هستید. به عنوان مثال از سایت NumberLand.ir می‌توانید برای این کار استفاده کنید. قیمت شماره مجازی هند (صرفا برای دریافت یک پیامک) حدود 10 هزارتومان است.
  • از شماره‌های مجازی voip استفاده نکنید! این نوع شماره‌ها توسط ChatGPT مسدود شده‌اند.
  • از امتحان کردن شماره‌های متعدد خودداری کنید. بعد از چند بار وارد کردن شماره‌های مختلف، اکانت شما به مدت حدود یک روز مسدود می‌شود. البته بعد امکان وارد کردن شماره‌های دیگری دارید اما بعد از آن ممکن است به طور دائمی مسدود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :