تلفن هوشمند خود را تبدیل به ردیاب چشمی کنید

تلفن هوشمند خود را با استفاده ازهوش مصنوعی به ردیاب چشمی تبدیل کنیم.

یک نرم‌افزار جدید هوش مصنوعی طراحی‌شده که قادر است هر تلفن هوشمندی را تبدیل به یک دستگاه ردیاب چشمی کند. از آن جاکه این فناوری چندان ارزان‌قیمت نیست، این محققین در حال تلاش برای ایجاد یک برنامه مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد ردیاب چشمی هستند.

فناوری ردیابی چشمی که می‌تواند تعیین کند افراد به کجا نگاه می‌کنند، به‌طور گسترده‌ای در آزمایش‌های روان‌شناسی و تحقیقات بازاریابی استفاده‌شده است، اما گران‌قیمت بودن آن باعث شده است در برنامه‌های کاربردی استفاده چندانی نداشته باشد.

علاوه بر تبدیل اپلیکیشن های موجود به ردیاب چشمی و در دسترس تر ساخت این فناوری، این سیستم ممکن است اتصال جدیدی برای کامپیوترها برقرار کند یا به تعیین علایم اولیه بیماری‌های عصبی یا ذهنی کمک کند.

آدیتیا خوسلا،فارغ‌التحصیل MIT  می‌گوید “از آنجاکه تعداد کمی از افراد دستگاه خارجی دارند، انگیزه کافی برای ساخت اپلیکیشن برای آن وجود ندارد. چون هیچ اپلیکیشینی وجود ندارد مردم مایل نیستند چنین دستگاه‌هایی خریداری کنند. ما فکر می‌کنیم می‌توانیم این چرخه را شکسته و کاری کنیم ردیاب چشمی روی هر دستگاه تلفن همراهی کار کند و تنها از دوربین جلوی گوشی استفاده کند.”

محققین ردیاب چشمی خود را با استفاده از یادگیری ماشینی ساختند. یک تکنیک که در آن کامپیوترها یاد می‌گیرند کارها را با جستجوی یک الگو انجام دهند.

آموزش آنان شامل مثال‌هایی از الگوی نگاه از ۱۵۰۰ کاربر تلفن همراه می‌شود. این محققین یک دور اولیه آزمایش‌ها را گزارش دادند که در آن از داده‌های آموزشی برگرفته از ۸۰۰ کاربر تلفن همراه استفاده شد. بر این اساس آن‌ها قادرند حاشیه خطا را به ۱٫۵ سانتی‌متر برسانند که از آزمایش‌های قبلی بسیار رضایت‌بخش‌تر بود.

آزمایش‌ها می‌گویند که حدود ۱۰،۰۰۰ مثال آموزشی نیاز است تا حاشیه خطا به نیم سانتی‌متر برسد و سیستم را ازنظر تجاری مناسب سازد. آن‌ها برای جمع‌آوری داده‌های مور نیاز خود یک اپلیکیشن ساده برای تلفن‌های همراه ساخته‌اند.

این اپلیکیشن در روی نقاط خاصی از صفحه چشمک می‌زند و به‌این‌ترتیب توجه کاربر را جلب می‌کند، سپس آن را با R و L به‌جای چپ و راست صفحه جایگزین می‌کند. در طول انجام این روند، دوربین تلفن دائما تصاویر چهره کاربر را ضبط می‌کند. این روند  تا زمان جمع‌آوری ۱۶۰۰ تصویر از هر کاربر ادامه پیدا می‌کند.

ویرایش: سامینتک
منبع: کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :