تشخیص نوع فونت نوشته ها با استفاده از فتوشاپ

samiantec.ir

آیا تا به حال نوشته ای را در عکسی مشاهده کرده اید که دوست داشته باشید شما هم به فونت آن نوشته دسترسی پیدا کرده و بتوانید ضمن تشخیص فونت از آن در نوشته های خود استفاده کنید؟ این کار با نرم افزار فتوشاپ امکان پذیر است.

به عنوان یک طراح خلاق و کار بلد، شما همواره از فونت های متعددی استفاده می کنید. حتی ممکن است عاشق بعضی از آن ها شوید! همچنین ممکن است در تشخیص تایپوگرافی به کار گرفته شده در عکس ها یا سایر رسانه ها عملکرد خوبی داشته باشید. ولی شما نهایتا در تشخیص نوع فونت های به کار گرفته شده در یک متن به بن بست می خورید، مگر آن که یک حرفه ای تمام عیار باشید. ولی نگران نباشید، چرا که در نرم افزار Adobe Photoshop CC ابزار ناشناخته ای وجود دارد که می تواند فونت موجود در تصاویر را به راحتی تشخیص دهد.

قابلیت Match Font (تطابق فونت) در نرم افزار فتوشاپ نسخه CC 2015 به بعد وجود دارد. این قابلیت با استفاده از ابزار Adobe Typekit به شما کمک می کند تا فونت ها را یافته و آن ها را در آثار خود به کار بگیرید. برای استفاده از این قابلیت، باید با استفاده از نام کاربری Creative Cloud خود وارد سرویس Adobe Typekit شوید. سپس تصویر خود را در فتوشاپ باز نمایید. این کار فقط در صورتی ضروری است که فونت نوشته موجود در عکس، بر روی رایانه شما موجود نباشد.

گام اول: از منو فتوشاپ به بخش Type رفته و سپس گزینه Match Font را انتخاب کنید.

گام دوم: یک صفحه جدید باز شده و روی عکس نیز کادری نمایان می شود. با تغییر دادن اندازه کادر، تا حد ممکن آن را به نوشته مورد نظر خود نزدیک کنید.

اکنون فتوشاپ فونت های پیشنهادی را از میان فونت های موجود بر روی کامپیوتر شما نشان می دهد. برای انتخاب هر فونت، روی آن کلیک کنید و یا برای به خاطر سپاری آن و افزودن به لیست فونت های مورد علاقه، روی ستاره موجود در سمت چپ آن کلیک نمایید.

گام سوم: گزینه Show fonts available to sync from Typekit را تیک دار و فعال کنید. با انجام این کار فونت های موجود در سرویس Typekit نیز به نمایش در می آیند و فتوشاپ نتایج بیشتری را به نمایش می گذارد. از آنجایی که سرویس Typekit دارای هزاران فونت مختلف است، این کار به شما کمک فراوانی می کند. ممکن است فونتی وجود داشته باشد که با تصویر شما کاملا مطابقت داشته باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

 

متاسفانه این قابلیت برای فونت های فارسی قابل استفاده نیست.

ویرایش : samiantec.ir

منبع : کلیک

 

One thought on “تشخیص نوع فونت نوشته ها با استفاده از فتوشاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :