تقلب بیل گیتس یا استیو جابز ؟

بیل گیتس در جلسه پرسش و پاسخ سایت ردیت، به یکی از بحث برانگیزترین سوالات کاربران دنیای فناوری پاسخ داد.

به گزارش کلیک، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت چند روز پیش در جلسه پرسش و پاسخ وبسایت ردیت شرکت کرد. در این جلسات کاربران سوالات خود را از مهمان برنامه می پرسند. یکی از کابران سوالی از بیل گیتس پرسید که شاید سالها درباره آن بحث و گفت و گو می شود. سوال کاربر از بنیانگذار مایکروسافت این بود: شما از روی دست استیو جابز تقلب کردید یا او از دست شما؟

این سوال در حالی مطرح می شود که بیل گیتس و استیو جایز دو دوست دیرینه بودند و همواره تلاش می کردند احترام متقابل را حفظ کنند. این دو در عین حال رئیس دو غول فناوری هم بودند که با طرح ها و ایده های شان تحول و انقلابی عظیم در زندگی ما ایجاد کردند. بنابراین رقابت بین آنها امری اجتناب ناپذیر بود.

پاسخی که بیل گیتس به سوال این کاربر داد در نوع خود جالب بود و خط بطلانی بر تمام حرف و حدیث ها در این باره کشید. او پاسخ داد: “باید بگویم هر دوی ما از طرح رابط گرافیکی شرکت زیراکس بهره بردیم. در آن زمان زیراکس اگر نگوییم بهتریت طرح، اما یکی از بهترین طرح های رابط گرافیکی را ارائه کرده بود. استیو، باب بیلوایل را استخدام کرد و من چارلز سیمونه را. هیچ یک از ما حقوق مالکیت معنوی زیراکس را زیر پا نگذاشتیم اما آنچه واضح است این است که طرح گرافیکی زیراکس باعث به وجود آمدن مک و ویندوز شد”.

منبع: کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :