کدام کشورها سریع‌ترین اینترنت را دارند؟

شاید هنگام کار با اینترنت، کندی سرعت و اختلالات شبکه این سوال را در ذهن ایجاد کند که کدام کشورها بیش‌ترین سرعت اینترنت را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به تازگی برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران تا سرعت هشت مگابیت بر ثانیه به کاربران اینترنت واگذار می‌کنند، اما کدام کشورها در جهان بیش‌ترین سرعت اینترنت را به کاربران خود ارائه می‌دهند؟
در ادامه به این موضوع می‌پردازیم. پس با سامینتک همراه باشید.

بر اساس اعلام موسسه آکامای تکنولوژی در سال ۲۰۱۴ بیش‌ترین سرعت اینترنت، در کره جنوبی و با متوسط سرعت ۲۵.۳ مگابیت بر ثانیه به ثبت رسیده که تقریبا ۳۰ درصد بیش‌تر از متوسط سرعت اینترنت در هنگ کنگ دومین کشور حاضر در فهرست است.

میانگین سرعت اینترنت در هنگ کنگ در حال حاضر ۱۶.۳ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. همچنین متوسط سرعت اینترنت در کره جنوبی شش برابر متوسط سرعت اینترنت در جهان و بیش از دو برابر سرعت در آمریکاست که ۱۱.۵ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

باید توجه داشت که در بررسی و رتبه‌بندی کشورها به لحاظ سرعت اینترنت متوسط سرعت در کل کشور ملاک است، به طوری که سرویس اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه یک استاندارد متوسط در خانه‌های شهری کشور کره جنوبی است و این کشور به تازگی اینترنت یک گیگابیت (۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه) را در سطح کشور عرضه کرده که هزینه دریافت این سرویس ۲۰ دلار در ماه است.

این سرعت تقریبا ۲۶۳ برابر متوسط جهانی و ۱۰۰ برابر متوسط سرعت اینترنت در آمریکا است. در جدول زیر متوسط سرعت اینترنت در کشورهایی که سریع‌ترین اینترنت را به کاربران ارائه می‌دهند، آمده است.

رتبه کشور/ منطقه سرعت اینترنت(مگابیت بر ثانیه)
۱ کره جنوبی ۲۵.۳
۲ هنگ کنگ ۱۶.۳
۳ ژاپن ۱۵
۴ سوئیس ۱۴.۵
۵ سوئد ۱۴.۱
۶ هلند ۱۴
۷ ایرلند ۱۳.۹
۸ جمهوری چک ۱۲.۳
۹ سنگاپور ۱۲.۲
۱۰ فنلاند ۱۱.۷
۱۱ آمریکا ۱۱.۵
۱۲ بلژیک ۱۱.۴
۱۳ نروژ ۱۱.۴
۱۴ رص ۱۱.۴
۱۵ رومانی ۱۱.۳
۱۶ دانمارک ۱۱.۲
۱۷ انگلیس ۱۰.۷
۱۸ اتریش ۱۰.۴
۱۹ کانادا ۱۰.۳
۲۰ تایوان ۹.۵
۲۱ روسیه ۹.۱
۲۲ مجارستان ۸.۸
۲۳ آلمان ۸.۷
متوسط جهانی ۳.۹

ویرایش: سامینتک
منبع: نظرنیوز

2 thoughts on “کدام کشورها سریع‌ترین اینترنت را دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :