کتاب الکترونیکی آموزش برنامه‌نویسی اندروید به زبان جاوا

سیستم عامل گوگل اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل در بین دستگاه های همراه مانند موبایل ها و تبلت ها است. برنامه نویسی اصلی این سیستم عامل در اصل جاوا است(می توان به زبان سی و سی پلاس پلاس هم برای آن برنامه نوشت، از طرفی مترجم هایی هم به زبان های سی شارپ و بیسیک و ویژوال بیسیک و … هم برای آن وجود دارد.)
در صورتی که با زبان جاوا آشنایی کامل را داشته باشید و با ساختار فایل های xml آشنایی داشته باشید به راحتی می‌توانید برای اندروید برنامه بنویسید.
در ادامه لینک دانلود مستقیم کتاب الکترونیکی آموزش برنامه‌نویسی اندروید به زبان جاوا نوشته ی دکتر بگ‌محمدی برای شما قرار داده شده است.
لطفا نظرهای خود را در مورد این کتاب با ما در میان بگذارید.

نام کتاب: آموزش برنامه‌نویسی اندروید به زبان جاوا
نویسنده: دکتر بگ‌محمدی
نوع فایل: PDF
حجم: ۱۸.۱۳MB

منبع: سامینتک

22 thoughts on “کتاب الکترونیکی آموزش برنامه‌نویسی اندروید به زبان جاوا

  1. vaghan mamnoon. behtarin ketabe farsi k ta lan khoondam hamin boode. vaghean dastetoon dard nakone.
    ye soal dashtam. baraye android 6 ya 5 shoma ketabe khoobi soragh nadarid farsi ya englisi? ketabe farsi chi pishnahad mikonid bkharam ya download konam k ketabe kameli vas barname nevisi android bashe?

    1. ممنونم لطف دارید
      متاسفانه کتابی در مورد برنامه نویسی اندروید ۵ به زبان فارسی سراغ ندارم. اما خوشبختانه برنامه نویسی اندروید توی نسخه های متفاوت تفاوت خیلی زیادی نمیکنه و اگه شما نسخه های پایین تر رو بلد باشین فقط کافیه خودتون رو با امکانات جدید اندروید وقف بدین که معمولا توی خود سایت اندروید معرفی میشن یا میتونید سرچ کنید.

      1. ممنونم
        کتاب انگلیسی کاملی که بتونه کمکم کنه و ارزش وقت گذاشتن و خوندن داشته باشه چی؟ اگه چیزی سراغ دارید ممنون میشم معرفی کنید.
        باز هم ممنون
        موفق باشید

  2. سلام
    ببخشید من یه سوال پیش اومده واسم . میدونم نباید اینجا بپرسم ولی دیگه راهی سراغ نداشتم
    یه چیزی تو برنامه نویسی جاوا واسم مبهمه لینک عکسشو گذاشتم. لطفا اگه میدونید جوابشو راهنماییم کنید. همین موضوع خیلی ذهنمو درگیر کرده
    http://8pic.ir/images/zkxccnkkx9rmvfu6liaf.jpg
    متشکرم

    1. سلام، خواهش میکنم
      هر وقت سوالی بپرسین اگر بلد بودم و بتونم جواب بدم حتما این کار رو میکنم.

      امیدوارم منظور سوالتون رو درست فهمیده باشم
      ببینید،
      همون طور که میدونید برای ایجاد یک شی (نمونه ایجاد کردن) باید حتما سازنده‌ی اون کلاس رو فراخوانی کرد. (به کمک عملگر new)
      شما به سه روش یک شی تاریخ ایجاد کردین.
      روش اول سازنده‌ی پیشفرض کلاس رو فراخوانی می‌کنه
      روش دوم سازنده‌ی کامل کلاس رو فراخوانی می‌کنه

      اما روش سوم سازنده نیست! پس چجور شی ایجاد میشه؟!! چرا با دو روش قبل فرق داره؟
      جوابش اینه که توی تعریف متد getDateInstance این اتفاق افتاده و خود این متد یک شی رو به کمک سازنده ایجاد میکنه و برای ما اون رو بر میگردونه

      این سه روش بر حسب نیاز انتخاب میشن

  3. با توجه به پاسخی که دادید API Documents رو یه نگاهی کردم دیدم کلاس DataFormat از نوع abstract است درحالی که بقیه ساده بودن و متد getDateInstance از نوع استاتیک بود و بقیه متدهای عکسی که فرستادم ساده بودن . میشه گفت از اینجا باید فهمید که از کدوم روش باید استفاده کرد؟

    1. انتزاعی abstract بودن یا استاتیک بودن اینجا تاثیری روی نوع نمونه گرفتن روی شی نداره
      بذارید دقیق تر بگم:
      به هر روشی که (امکان داشته باشه) اگه شی رو ایجاد کنین هیچ فرقی نمیکنه
      مثلا اگر یک کلاس سازنده کامل و پیشفرض رو داشته باشه ، فرقی نمیکنه از کدوم استفاده کنیم. از طرفی ممکنه یکی از این سازنده ها وجود نداشته باشه، مثلا ممکنه سازنده ی پیشفرض نداشته باشیم! و ممکنه متدی برای اون کلاس (لزوما استاتیک) وجود داشته باشه که بیاد یه شی پیشفرض رو بسازه (به کمک سازنده کامل خودش یا اون چیزی که ازش ارث بری میکنه یا کاملش میکنه) و برگردونه

      1. واقعا ممنونم عالی توضیح میدین
        فقط یه کم زبان سختیه. جزئیات زیادی داره. فکر نکنم حالا حالاها یادش بگیرم 🙁
        متشکرم از کمکتون

  4. فقط یه سوال بازم پیش اومد واسم . از کجا باید بفهمم این متدی که میخوام استفاده کنم شی رو خودش میسازه؟ اگه از تو Documents باید فهمید از کدوم قسمتش دقیقا؟
    فقط همین قسمت جاواست که مبهمه واسم نمیدونم چرا حس میکنم قانون مشخصی نداره !!!

    1. جواب این سوال خیلی آسونه
      جاوا هیچوقت خودش شی درست نمیکنه (به استثنای کلاس String) که برای تعریف کردنش به نمونه گرفتن نیاز نداره
      حالا جواب این سوال از کجا بفهمیم یه متد خودش شی ایجاد میکنه؟
      هر متدی که خروجیش یه شی باشه به احتمال زیاد خودش یک شی ایجاد کرده! که حالا میخواد برگردونه
      مثلا متد clone که خروجیش Object هستش رو در نظر بگیرین
      توی تعریف این متد یه کپی از شی ورودی متد ایجاد میکنه و توی یک شی جدید میریزه! و اون رو بر میگردونه پس خودش به صورت پنهانی یک شی جدید رو داره میسازه و دیگه نیازی نیست برای استفاده کردن از این متد شی جدیدی ایجاد کنیم.

  5. آهان فکر کنم الان دیگه متوجه شدم
    یه کم درکش سخته ولی با توضیحات شما خیلی از سوالاتم برطرف شد
    متشکرم

  6. مطالب خوبن قالب رو خوب کنید سایت عالی میشه 🙂

    + من رمم 2گیگه تو ویندوز با کندی مواجه میشم با اندروید استادیو !!!

    بنظرت رو اوبونتو با رم دو گیگ اندروید استادیو سرعتش از ویندوز بهتر میشه ؟

    1. ممنونم فرهادجان:-) بله حتما بیشتر رو قالبش کار میکنم
      خودم رو اوبونتو کار نکردم ولی حداقل نیاز اندروید استودیو ۲ گیگ رمه پس اونجا هم سرعت خیلی فرقی نمیکنه
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Android_Studio
      همه ی برنامه ها و سرویس های اضافی ویندوز رو قطع کن و اگه باز توفیقی نکرد اندروید استودیو ۱x رو نصب کنی سرعت بهتره(بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کن)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :