ویژوال استودیو 2015 و دات نت 4.6 برای دانلود در دسترس قرار گرفتند

پس از مدت‌ها انتظار٬ دیشب و بدون هیچ‌گونه مراسمی، جدیدترین ابزار توسعه دهندگان ویندوز با نام Visual Studio 2015 برای دانلود در دسترس عموم قرار گرفت. این ابزار توسعه که یکی از مهم‌ترین ارکان ویندوز 10 قلمداد می‌شود، نقش کلیدی را برای سرنوشت مایکروسافت ایفا خواهد کرد و مایکروسافت به توسعه‌ی آن توجه ویژه‌ای داشته است.

ویژوال استودیو 2015 (Visual Studio 2015) که بر روی ویندوز 10 قابل اجرا می‌باشد (بر روی ویندوز 8.1 قابل نصب نیست)، به همراه دات نت 4.6 عرضه شده است و توسعه دهندگان با استفاده از آن می‌توانند برنامه‌ و بازی‌های خود را برای موبایل، کامپیوتر خانگی و تبلت‌ها بنویسند و قبل از عرضه در فضای ویژوال استودیو آن را بیازمایند.

همراه با عرضه‌ی رسمی ویژوال استودیو 2015 و دات نت 4.6 ، ویژوال بیسیک 14 (Visual Basic 14) و C# 6 نسخه‌ی نهایی نیز منتشر شده‌اند که ویژگی‌های جدیدی را در حوزه برنامه نویسی و با زبانی مشترک در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ویژوال بیسیک و #C گامی رو به جلو برای بهره‌وری از دات نت به حساب می‌آیند و نقش نسبتا مهمی را اجرا خواهند کرد.

در صورتی که تمایل دارید تا با ویژوال استودیو 2015 و دات نت 4.6 بیش‌تر آشنا شوید و در صورت دانلود آن‌ها را دانلود نمایید به صفحات زیر مراجعه نمایید.

Visual Studio C++ for Cross-Platform DevelopmentVisual Studio Tools for Apache CordovaVisual Studio Emulator for AndroidVisual Studio Tools for Universal Windows App DevelopmentVisual C++C# and Visual BasicF#.NET Framework 4.6Entity FrameworkVisual Studio IDEBlendDebugging and DiagnosticsASP.NETAzureNuGetJavaScriptTypeScriptIntelliTestApplication InsightsRelease ManagementSingle Sign-InGit Version ControlCodeLensArchitecture, Design, and ModelingXAML Language ServiceMiscellaneousCloud-based Load Testing

لازم به ذکر است که ویژوال استودیو بر روی پلتفرم‌های ویندوز 10 ، لینوکس (ابونتو) و OSX موجود می‌باشد و با توجه به آن‌که این نسخه از ویژوال استودیو به تازگی منتشر شده است، ویژگی‌ها و امکانات آن به صورت دقیق معلوم نیست و باید منتظر خبر‌های تکمیلی بمانیم.

ویرایش: سامینتک
منبع: ترنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :