هفته ای برای حواشی تلگرام

لوگوی تلگرام

بحث ها و کشمکش های ايجاد شده پيرامون فيلترينگ تلگرام از مهم‌ترين اتفاقات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته ای که گذشت به شمار می‌رود.

طی هفته گذشته اينترنت کشور با مشکلاتی همراه شده و در دسترسی به آن اختلالات و کندی های متعددی مشاهده شد. اختلالاتی که در خصوص آن وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زيرساخت به عنوان زيرمجموعه اين وزارتخانه اين گونه اعلام کردند که به دنبال قطعی مسيرهای ارتباطی ترکيه و باب المندب، بخشی از ارتباطات بين الملل کشورهای منطقه ازجمله ايران دچار کندی شده است.
در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.
پس از مدتی اين شرکت متذکر شد بخش عمده ای از اختلال و کندی ارتباطات بين الملل کشور برطرف شده است.

همچنين در اين گزارش تاکيد شد ارتباطات بين الملل کشور از طريق درگاه های متعدد در نقاط مختلف مرزي برقرار مي‌شود تا هنگام بروز اختلال در يک مسير، جريان ارتباط از مسيرها و درگاه هاي ديگر تامين و پشتيباني شود.

با اين وجود طي اين مدت اين اختلالات بيش‌ترين اثر را بر روي تلگرام گذاشت و کاربران اين نرم افزار با مشکلات متعددي مواجه شدند. اما حاشيه‌هاي تلگرام به اينجا ختم نشد و در اين مدت از سوي شرکت تلگرام در قالب توئيتي که از سوي يکي از مديران آن منتشر شده بود اينگونه اعلام شد که با توجه به درخواست وزارت ارتباطات ايران مبني بر دسترسي به اطلاعات کاربران و مخالفت اين شرکت، دسترسي به اين نرم افزار در ايران مسدود شده است.

البته اين خبر خيلي زود تکذيب شده و از سوي مسئولان وزارت ارتباطات اينگونه اعلام شد که وزارت ارتباطات نه اين نرم افزار را فيلتر کرده و نه نامه‌اي براي فيلتر کردن آن دريافت کرده است.

ساعاتي پس از انتشار اين مطلب از سوي مديران تلگرام نيز پس از چند روز وضعيت تلگرام به حالت عادي برگشت و دسترسي به آن با شرايط بهتري همراه شد.

وزير ارتباطات نيز دراين خصوص به ارائه توضيحاتي پرداخته و اعلام کرد: ايميل‌هايي بين همکاران ما و شبکه تلگرام رد و بدل شده و از آن‌ها خواسته شد تا بعضي از کانال‌هايي را که داراي مباحث غيراخلاقي هستند ببندند که اين کار انجام شد، اما دو هفته پيش دوباره اين کانال‌ها را باز کردند و اگر اين شرايط ادامه پيدا کند ما ناچاريم تصميم‌ کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه رايانه‌اي را اجرا کنيم.

محمود واعظي با اشاره به سياست‌هاي دولت در برخورد با شبکه‌هاي اجتماعي گفت: سياست دولت اين است که هيچ يک از شبکه‌هاي اجتماعي که مطابق با قوانين جمهوري اسلامي ايران هستند فيلتر نشوند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين اظهار کرد: شبکه‌هاي اجتماعي در صورتي که سالم باشند و به قوانين جمهوري اسلامي احترام بگذارند با مشکلي مواجه نمي‌شوند، اما خود مردم نيز از ما مي‌خواهند شبکه‌هاي غيراخلاقي را ببنديم.

ویرایش: سامینتک
منبع: ایسنا
متن برگرفته از ربات اخبار تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :