ظهور تا سقوط برخی از برنامه های مسنجر در ایران

همانطور که می‌دانید بنابر هر فرهنگی معمولا یک برنامه پیام‌رسان یا مسنجر در آن منطقه گسترش پیدا می‌کند و حتی محبوبیت پیدا می‌کند در حالی که ممکن است در سایر نقاط جهان آن برنامه حضور کم رنگ تری روی گوشی های همراه داشته باشد. در ادامه به پیام رسان های وایبر و تانگو و لاین و واتساپ و تلگرام می‌پردازیم.

در ابتدا پیام رسان های وایبر و تانگو بین ایرانی ها پر استفاده ترین پیام رسان ها بودند. به تدریج لاین جای خود را بین پیام رسان های محبوب در ایران جا کرد. دلیل این امر هم داشتن ویژگی هایی چون لاین آی دی و قابلیت داشتن پست و پروفایل مجزا و در نهایت داشتن استیکرهای بزرگ و جذاب بود. اما قطع و وصل شدن لاین و سرعت پایین آن نسبت به وایبر باعث شد این دوبرنامه همزمان روی گوشی ها نصب بماند 🙂

با ظهور واتساپ کم کم وایبر جای خود را به واتساپ تسلیم کرد. دلیل این امر هم سرعت فوق العاده ی واتساپ و ظاهر کسل کننده ی وایبر به نسبت واتساپ بود.

اما حالا تلگرام 🙂

سرعت تلگرام از همه ی مسنجرهای یاد شده بالاتر بود(همانند واتساپ)، از ظاهر مناسبی برخوردار بود(باز هم شبیه واتساپ) و از قابلیت داشتن آی دی و استیکرهای زیبا (همانند لاین) هم بهره مند بود. و در آخر تلگرام حجم های بزرگی از فیلم و عکس و حتی فایل های دیگر را می‌تواند ارسال کند گروه ها ظرفیت های بیشتری دارند و ….

با ظهور تلگرام حداقل در ایران نقش پیام رسان های دیگر کمرنگ تر شد. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تلگرام بیشترین کاربران را در ایران دارد !

نویسنده: سینا مرادی
منبع: سامینتک

2 thoughts on “ظهور تا سقوط برخی از برنامه های مسنجر در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :