اشتباهات متداولی که هنگام استفاده از Cleanup ها پیش می آید…

چه کاربر ویندوز باشید و چه اندروید، حتما تا الان با انواع نرم افزار ها‌ و اپلیکیشن های تمیزکننده ی حافظه (Cleanup ها) کار کرده اید.
کار این نرم افزارها چیست و دقیقا چطور حافظه ی خالی سیستم را بیش تر می کنند؟ چه چیزی را پاک می کنند؟
در ادامه با‌ سامینتک همراه باشید.

از جمله Cleaner های موجود در ویندوز می توان از System Cleanup مایکروسافت و CCleaner و RareUT Cleanp سامینتک نام برد و در اندروید معروف ترین و از جمله قدرتمندترین آن ها Clean Master شرکت چیتاموبایل نام برد.
این برنامه ها با پاک کردن اطلاعات غیرضروری به آزاد شدن فضای سیستم کمک می کنند. اما باید ببینیم که این اطلاعات غیرضروری دقیقا چه اطلاعاتی هستند.
مثلا در ویندوز سطل زباله و تاریخچه از جمله اطلاعات غیرضروری محسوب می شوند. خوب فکر کنید اگر اشتباها فایلی را حذف کرده باشید، سطل زباله هم جزء اطلاعات ضروری حساب می شود که البته Cleaner ها آن را پاک می کنند.
در اندروید همه ی برنامه ها اطلاعاتی دارند با نام جانک دیتا که معمولا بعد از اولین اجرا ایجاد می شوند و شامل‌اطلاعاتی هستند که‌هنگام اجرا تولید شده اند. مثلا در نرم افزارهای چت عکس پروفایل ها و بگراندها و در نرم افزارهای گرافیکی پیش نمایش عکس ها جانک دیتا محسوب می شوند و Cleaner ها آن ها را پاک می کنند. اما حالا به این نکته دقت کنید. غیر از این است که هربار که به اینترنت وصل می شوید اپلیکیشن چت مجبور است عکس پروفایل‌ها را دوباره دانلود کند؟
این نرم افزارها وظیفه ی تمیزکردن سیستم را به درستی انجام می دهند، ولی شما باید هنگام انتخاب گزینه های غیرضروری برای پاک کردن دقت کنید.

نویسنده: سینا مرادی
منبع: سامینتک

2 thoughts on “اشتباهات متداولی که هنگام استفاده از Cleanup ها پیش می آید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :